søndag 15. desember 2013

Oppskrift på konfektkaker

Heisann!!


Da er vi kommet til 3. søndag i advent!!
I går spiste jeg meg god og mett på
det deilige pinnekjøttet vi fikk hos naboen:)
Utrolig deilig!!
Det har vært etterspørsel etter oppskriften på
de deilige konfektkakene og den
skal dere selvfølgelig få:)





Oppskriften har jeg fått av min fantastiske mor!!:)


KONFEKTKAKER


3 plater mørk kokesjokolade
2 kopper hasselnøtter
360 gr. sukker
360 gr. margarin
420 gr. hvetemel
3 egg
1 ts. bakepulver
3 ts. vaniljesukker
3 sp. varmt vann


Smør og sukker røres hvitt.
Bland i et egg av gangen.
Bruk en håndvisp da er det enklere å 
få blandet det:)

Sjokolade og nøtter hakkes og blandes inn i røra.
Sikt deretter mel, bakepulver og vaniljesukker i.
Til slutt skal du blande inn 3 spiseskjeer
med varmt vann.


Så legger du på med to teskjeer på bakeplata.
De legges på i små topper og de vil flyte
ut etterhvert som de stekes:)

De stekes på ca. 180 grader i 10 - 15 minutter.
Ovnene er forskjellige så du må prøve deg fram.
Men de skal være litt brune på kanten
når de er ferdige!
LYKKE TIL!!





Et stort kremmerhus i hvit lin som jeg har laget
har kommet på plass i stua:)





Jeg har sydd ei sukkerstang som lager litt
julestemning:)
Disse er også stilige å bruke som dekor
på et pyntet julebord!


Nå veksler jeg mellom oppussing i huset vi skal selge 
og å pynte og lage litt dekor til jul:)
Har brukt en sort sprayboks litt flittig i dag
og dere skal få se resultatet 
senere:)

Da vil jeg ønske dere en fortsatt fin adventsdag!!
Her har vi hatt et nydelig vær med
deilig sol og varme:)

God klem fra Reidunn





13 kommentarer:

  1. Hei skjønne Reidunn !
    Så deilig de ser ut!
    Alt for mye godt alle steder....hi,hi.
    Nydelig sukkerstang!
    GLEDELIG JUL ønskes deg.
    Jeg tar julebloggferie nå!

    God klem
    Camilla .

    SvarSlett
  2. Mmm, dette høres virkelig snadder ut:-) Det er koselig å servere hjemmebakte kjeks og selv om de inneholder noen kalorier er det jo mye bedre enn dem man får kjøpt:-) Takk for denne oppskriften, skal notere den til senere. Nå er det meste i boks før jul:-)

    SvarSlett
  3. Alt du når over
    og meistrer
    flinke
    søte Reidunn
    klem Eli:)

    SvarSlett
  4. Alt det fine du klarer å få til av absolutt alt :) Er jo helt herlig julepynt- helt perfekt.

    Kopierer oppskriften og legger den i dokumentene mine ;)

    Ønsker deg en ny fin uke

    Klem Monica

    SvarSlett
  5. Så skjønne kremmerhus du har, og så vart det ekstra fiint og julete med sukkerstengene:)
    Kakene hørtes deilige ut, så disse skal eg ha i tankene om det blir bakt meir før jul.

    Fortsatt fine førjulsdager til deg!
    Klem Jorill

    SvarSlett
  6. Tusen hjertelig takk for oppskriften!
    Jeg er på Gran Canaria og skal være der i julen,
    Disse skal jeg bake i morgen.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kos deg i varmen og med de deilige kakene!!

      Slett
  7. Den sukkerstanga var sååå koslig<3
    Fin ny veke til deg:)
    Klem Siv Mette

    SvarSlett
  8. De kakene så veldig gode ut:)
    Elsker kremmerhusene dine, de er så fine. Og ekstra søtt ble det med sukkerstanga på, du er så flink!

    Ønsker deg ei god ny adventsuke,
    varm klem til deg:)

    SvarSlett
  9. Så fin strut, vackert med pälskanten.
    Och dina kakor ser så goda ut, kanske
    jag provar och baka.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  10. Mmm...jeg satt her og skal egentlig til å legge meg,men merker at jeg er litt sulten så jeg var litt i tvil om jeg skulle ha i meg en skive først.Og så besøker jeg deg og finner de deilige kakene,og da bråker det jo bare enda mer nedi magen min.Ser så deilig ut!!!!!! Og så er det noe ekstra kjært med oppskrifter som går i arv :)
    Lurer på hva du har brukt sprayflasken på - her er det maling som gjelder,nå er jeg i gang med kjøkkenet sånn lutselig,det tar visst ingen ende her :)
    God uke og kos deg videre md juleforberedelser Reidunn!!!
    Toveklem.)

    SvarSlett
  11. Nam! Sier aldri nei takk til nye oppskrifter :-) Så deilig ut! Håper du får en fin tirsdag. Klem fra Monica.

    SvarSlett
  12. Åh, disse så jammen meg gode ut :) Får prøvde disse etter jul, for tror ikke jeg rekker noe mer baking før jul, i dag må jeg bake til bursdagen min i morgen :) Hurra for bursdager! :) Fortsatt fin dag :) Klem Rita

    SvarSlett