onsdag 23. april 2014

Vårpuss ute

Hei på dere!!
 
 
Håper dere har hatt ei fin påske:)
Her har vi hatt drømmevær og mye er blitt
gjort i løpet av påska.
 
Jeg er ikke den som klarer å sitte stille lenge:)
Så de dagene vi ikke kunne jobbe
på det andre huset begynte
jeg å gjøre litt
hjemme.
 
 
 
 
 
Dere som har fulgt bloggen min en stund husker
kanskje at jeg måtte ta hagemøblene et
godt tak i fjor.
De var blitt svarte og stygge.
Etter mye pussing ble de oljet til slutt.
I år måtte de tas igjen men nå måtte jeg bare pusse
bort gammel olje.
Så nå er de nyoljet og klare for en ny sesong!!
Ser dere spaden på plenen?
Katten kom plutselig med ei ekkel sleve og ho mor
måtte finne noe å ta den med.
MEN da jeg kom tilbake var den på vei ned i gressplen:)
Jeg har mistet litt av hagegleden pga. disse.
Et år tok jeg 16 stk!!
 
 
 
 
 
Den turkise døra jeg malte i fjor er jeg bare så
utrolig glad. Den får liksom denne kroken
til å få et sydlandsk preg:)
Kafesettet jeg fikk av noen hyggelige naboer
er satt fram.
Nå håper jeg at jeg kan få tid til å få kjøpt noen
sommerblomster snart:)
 
 
 
 
 
Men det er jo koselig med noen blomster.
Jeg var så heldig å finne disse
perleblomstene i komposthaugen:)
Det er utrolig hva som kommer med i lukinga!!
 
 
 
 
 
Jeg fant også ei lita tuste med gressløk
som jeg kunne ha på
benken til utekjøkkenet.
 
 
 
 
 
Ja dette er ei herlig tid dere!!
Det er ei aktiv tid da alt skal liksom gjøres
på en gang.
Jeg har helt glemt å si til dere at det er lurt å
ta en sikkerhetskopi av viktige ting dere har på pc en
deres. Jeg hadde utrolig flaks da min gikk i
stykker. Den virket et lite øyeblikk og vi fikk
reddet det meste:)
 
Må også si at nettet er litt dårlig om dagen. Har litt problemer med
å få opp bildene på bloggene deres.
Men jeg skal prøve å få lagt igjen noen ord hos dere:)
 
Da vil jeg takke for alle dere som legger igjen
så utrolig hyggelige kommentarer hos meg:)
 
Ønsker dere alle en fin kveld!!
 
God klem fra Reidunn 
 
 

10 kommentarer:

  1. For en flott uteplass dere har!
    Og flott innsats du har gjort i påska :)
    Deilig å vite at det blir mange fine dager ute fremover!
    Klem fra Ingrid

    SvarSlett
  2. Å den uteplassen deres er SÅ fin!!!
    jeg husker den turkise døren ja.....helt herlig!
    Men nå lurer jeg fælt på hva en sleve er for noe...... ;)))
    Ha en fin fin dag søta;)

    Klem på klem.

    SvarSlett
  3. Så fine uteplass dere har, det er idyll i særklasse!!!:) Det er deilige dager vi har hatt i påsken, drømmepåske:)
    Vi har til og med fått tatt fram grillen og vært på bårtur, det samme som vi gjør om sommeren og 19-20 grader:) FIIIINT!!!
    Håper du får en fin solrik helg. Stor klem fra Ann Elin

    SvarSlett
  4. Nydeligeste uteplassen:))me holder på nå for å få det fint,male garasje og uthus og fikse litt opp,flytta inn i juli ifjor og då blei inne prioritert så godt når ein kan få det fint ute!

    Fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. For en flott uteplass dere har, det er ikke fint å være misunnelig, men er farlig nær....... Påska ble jo fantastisk flott, og jammen melder de fint og vart vær til helga igjen, herlig!
    Jeg ønsker deg riktig fine dager!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  6. Ja, den uteplassen deres er så utrolig herlig :o) Godt å komme i gang med litt utepusling nå :o) Etter ei påske med særdeles dårlig vær, har det endelig blitt noen dager med sol og litt varme. Plutselig sto hvitveisen i full blomst, og nå kan vi så vidt skimte grønnskjær på noen busker. Herlig, herlig :o) God klem fra Nina

    SvarSlett
  7. Så utrolig skjønt rundt deg Reidunn,du har et herlig sted altså!!! Nydelig alt jeg ser,og jeg håper du hadde en god kosestund med å tusle litt rundt huset og forberede våren!!! Ser det er meldt snø…vent med blomstrene!!! (IK)
    Ha en deilig fredag!
    Toveklem .)

    SvarSlett
  8. Du bor så nydelig og så flott og ha grillen under tak og likevel ute :) Den turkise døren gjør seg veldig- så smart at du kom på det. Lekkert- lekkert og lekkert :)

    God helg klem fra Monica

    SvarSlett
  9. Så utrolig koselig uteplass du har! Idyllisk og fin! Kan tenke meg du storkoser deg der ;-) Så herlig!

    Ønsker deg en super søndag! Kos deg masse!

    SvarSlett
  10. Dette var en kjempefin uteplass. Likte veldig godt kombinasjonen med sittegruppe, utekjøkken og hagestue. Tenker at dere koser dere masse her:-)

    SvarSlett