tirsdag 27. mai 2014

Oppussing før og nå. Del 6

Heisann!!
 
 
Tenkte jeg måtte legge ut et nytt innlegg
siden huset er lagt ut for
salg nå:)
Vi har fått veldig god respons så dette
blir veldig spennende!
 
 
 
 
 
Tenkte å vise dere bilder fra 1 etg.
Her ser dere litt av kjøkkenet i hybelen.
Alfabetbildet har jeg laget selv av
bokstavklistremerker.
Bordet stod her fra før men jeg har malt
toppen med 3 strøk hvit bengalakk. Treverket er pusset ned
for å få vekk gammel gulnet lakk!
 
 
 
 
 
Slik så det ut før.
 
 
 
 
 
Slik ser det ut nå!!
Vi har tatt på ferdigmalte veggplater. Taket har fått noen malingstrøk og
nytt gulv er også lagt.
Kjøkkeninnredningen har jeg pusset opp. Vi har tatt deler
av den på hovedkjøkkenet og montert her.
Ny benkeplate fra IKEA og komfyren er
også tatt ned fra kjøkkenet oppe.
 
 
 
 
 
Her er vi i et rom ved siden av kjøkkenet.
Her var det tidligere brun strietapet.
Den malte jeg mange strøk da jeg hadde et lite utsalg her.
Fikk aldri tatt noen før bilder her og det tror
jeg er like greit:)
På gulvet var det et gammelt vegg til vegg teppe.
Synes taket er så stilig her:)
Litt jobb å male og fuge men resultatet ble bra:)
 
 
 
 
 
Stolene er fra IKEA og er utrolig lette og
greie. Putene er også fra samme sted.
Lampa er egentlig ei messingfarget lampe med skjerm.
Den har jeg sprayet sort og snudd den andre
veien:)
 
 
 
 
 
Lampa er også stilig dersom man bruker ei stor
lyspære. Hadde bare denne
tilgjengelig:)
 
 
 
 
 
Denne hylla stod også i huset.
Den malte jeg samme farge som på veggen i det
andre rommet.
Lampa har jeg sprayet sort og den var tidligere rødbrun.
Skjermen er den opprinnelige:)
 
 
 
 
 
I dette rommet valgte jeg å male en mørkere
vegg. Jeg husker ikke fargen i farta
men kan finne det ut senere:)
Lampa fikk jeg for 15 kr på IKEA. Den har kostet
over 300 kr og nå skulle de ha den ut:)
Skjermen er i et slags papir og dras ut i den formen man
vil ha.
Sofaen er fra Katrine og er en sovesofa som dras ut.
Jeg har sydd sammen to sengetepper og
pyntet med puter fra IKEA:)
 
 
 
 
 
Dette bordet fant vi til tilfeldig på et kott vi
skulle rydde ut av:)
Bordplaten var stygg så den pusset jeg ned, grunnet og
malte 5 strøk med Lady Supreme Finish.
Bordbeina ble også pusset og etter en omgang
med messingpuss ble messingstanga
under også så god som ny!!
 
 
 
 
 
Trehusene har jeg laget av noen rester fra
oppussingen.
Hyllene er noen skuffer som jeg har malt opp.
Eska er fra Søstrene Grene.
 
 
 
 
 
Vinduskarmene er så fine her i 1 etg.
Veggene er fra den gamle delen av huset og er veldig brede:)
Her ser dere ei av skuffene som er malt i
samme farge som veggen:)
Utenfor ser dere ut på sjøhuset som følger med huset.
 
 
 
 
 
Her ser dere bilder av badet i 1 etg før.
 
 
 
 
 
Her er alt skiftet ut.
Baderomsinnredningen er fra IKEA.
Det ligger en del timer bak dette badet . Her er det
mannen som har brukt sine ferdigheter:)
 
 
 
 
 
Når badet ikke er så stort er det smart med
dusjdører som kan skyves innover:)
 
 
 
 
 
Her ser dere et bilde fra badet i leiligheten før.
 


 
 
 
Her ser dere at det er blitt mye lysere og innbydende:)
Gulvet er et gulvbelegg. Dette har jeg pusset
med sandpapir og vasket med veldig
sterkt salmiakkvann.
Så grunnet jeg det og malte 4 strøk med 3 stjerners
gulv maling.
 
 
 
 
 
Innredningen var fin så den malte jeg
bare noen strøk med hvit
maling og monterte på noen
bokstavknotter!
 
 
 
 
 
Her ser dere bilder av ganga i hybelen.
Har ingen før bilder men taket var mørkt og gulvet
hadde et veldig slitt og mørkt belegg.
Nye gulvlister og nytt gulv.
 
 
 
 
 
Nå beveger vi oss til hovedinngangen.
 
 
 
 
 
Velkommen inn!!
Her har det trehvite fått mange strøk med hvitmaling.
Gulvflisene er malt med grå
3 stjerners gulv maling:)
 
 
 
 
 
Her ser dere en liten del av den store ganga.
Døra som er i enden av bildet er
inn til hybelen.
Disse mørke flisene gjorde ganga veldig mørk.
 
 
 
 
 
Nå er ganga lys og deilig med nytt gulv og
mange strøk med hvitmaling!!
 
 
 
 
 
Da har vi vært gjennom det meste av huset!
Tenkte å gjøre meg ferdig i dag
siden annonsen
ligger ute nå:)
Dere finner annonsen HER
 
Da håper jeg at dere alle koser dere i det
fine været vi har. Tror de aller
fleste har hatt noen
fine dager!!
 
Ønsker dere alle ei kjempefin uke:)
 
God klem fra Reidunn
 
 
 
 

6 kommentarer:

  1. Fulgt med på alle før og etter innleggene dine , er mektig imponert hva dere har fått til !!!
    Dette blir solgt fort !!
    LYKKE TIL !!!

    SvarSlett
  2. Hei gode, flinke og snille Reidun!
    Så utrolig gøy å få ta del i oppussingen!!!
    Dere har jo forvandlet gråstein til gull!!!!
    Det har blitt så fint!!!!
    Og nå håper jeg dere får lønn for strevet.
    Hadde vært gøy med en link til annonsen!

    Ha en fin tirsdagskveld.
    Nå blir det Greys her hos oss!!!
    En fin avslutning på tirdagskvelden!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  3. Wow, wow og dobbelt wow! For en utrolig fantastisk forandring! Jeg tar av meg hatten og bukker i støvet ;-) Så flinke dere har vært! For en jobb! Så utrolig fint det har blitt! Ja, nå har dere all grunn til å være stolte av dere selv. Så bra jobbet! Wow igjen!

    Ønsker deg en super helg! Kos deg masse, Reidun!

    SvarSlett
  4. Herlighet Reidunn! Det ser helt nydelig ut :-) Og for en god smak på fruen. Leste innlegget under her også og for en idyllisk beliggenhet. Jeg har ikke fått helt med meg, men dette er kun et kjøp, pusse opp og salgsobjekt? Det ser iallefall knall ut. Gratulerer får en si ;-) Håper du får ei god helg. Klem fra Monica.

    SvarSlett
  5. Var inne å så på det på finn.no og for et hus og for en beliggenhet :) Heldige de som får kjøpt det.

    Du er virkelig flink- har sagt det før men jeg må bare gjenta akkurat det der, som det sies over her tar av meg hatten :)

    Ønsker deg en god helg

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  6. Det er rett og slett utrolig hva dere har fått til..... og for en fantastisk beliggenhet. Skulle jeg bosatt meg på Sørlandet hadde jeg kjøpt det på flekken!!! Jeg kan ikke tenke meg annet enn at dette går raskt unna. Krysser fingre for et godt salg! Ha en herlig søndag! Klem fra Nina

    SvarSlett