søndag 12. juli 2015

En smak av sommer

Hei på dere !!
 
 
Det går rett og slett ikke an å
sammenlikne sommeren i år med i fjor :)
 
I år er det nok litt et mer vanlig sommervær
her på Sørlandet.
Vestavind, regnbyger, noen dager med sol og mellom 15 og 20
varmegrader.
 
 
 
 
 
 
Fordelen med at det ikke er så varmt som
i fjor er at rosene holder seg
lengre før de blir avblomstret :)
 
 
 
 
 
Er så fornøyd med New Dawn rosene mine
i år.
 
 
 
 
 
De er kommet så fint fram uten sykdom
som jeg dessverre har vært
plaget med før.
 
 
 
 
 
 
Tror de likte å få selskap av
en del prestekrager som jeg plantet
i fjor høst:)
 
 
 
 
 
Den duse rosa fargen passet
så fint på kjøkkenet:)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Både i stua og på kjøkkenet blir
vasene fylt opp med nye
blomster etter hvert som de visner:)
 
 
 
 
 
Blåbær er det også en del av
rundt på øya.
 
 
 
 
 
Deilig å kunne kose seg med
is og blåbær etter
et krabbemåltid på brygga.
 
 
 
 
 
Dette er ei Austin rose fra hagen
til døtrene.
 
 
 
 
 
Deilig å ha hagen ferdig
før huset er ferdig bygd.
 
 
 
 
 
Fikk kjøpt meg en rosa Cosmos for en
stund siden.
Liker så godt den nydelige rosa fargen:)
 
 
 
 
 
Bare man er flink til å knipe av de
visne blomstene så vil
den blomstre helt til kulda kommer :)
 
 
 
 
 
Hortensiaene mine begynner så smått
å komme i blomst nå.
 
 
 
 
 
Gleder meg til alle kommer i
full blomst.
Jeg har nemlig en del av de :)
 
 
 
 
 
Bjørnebærene er også i full blomst.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nydelig lillafarge på tistlene :)
 
 
 
 
 
Tangsmelle med sine vakre hvite
sarte blomster.
 
 
 
 
 
Ei eng av strå ...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Noen Margeritter utenfor
butikken min :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Da vil jeg få ønske dere alle
en fortsatt
GOD SOMMER !!
 
Klem Reidunn
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

4 kommentarer: