onsdag 15. januar 2014

En liten spire

Hei på dere!!


Brrr!!
Det er vel flere enn meg som fryser litt for
tiden:)
Vinteren er kommet og nå er vi litt spent på
om vi får så mye snø som det er
meldt!!
( opptil 1 meter)
Men jeg bor jo uti havgapet så da regner jeg
med at det kanskje kommer
som regn her.





Jeg synes rødløk er så dekorativt:)
De har en utrolig form og
farge.





Her om dagen oppdaget jeg at den ene hadde
begynt å spire:)
Jeg synes det var så flott å se den lysegrønne
fargen sammen med den vinrøde
løkfargen at jeg bare måtte
knipse noen bilder:)
Ikke så mye som skal til for å få litt
vårfornemmelse!!





Nå skal jeg opp og hente symaskinen.
Litt kaldt å sitte på syrommet
mitt nå.
Tenkte å sy noen puter til huset vi 
pusser opp:)

Ønsker dere alle en fin dag!!

Klem fra Reidunn




13 kommentarer:

  1. Hei.
    Ramlet innom via NIB og fant ut at jeg skulle legge igjen et lite spor etter meg. Fin blogg, og fantastiske bilder av rødløken. Jeg er nok som de aller fleste og gleder meg enormt til våren jeg også. Det er fint med lysere tid i møte. Ha en riktig fin dag

    SvarSlett
  2. Lykke til med syingen. Blir spennende å se resultatet??
    - Liker også å pynte med rødløk, og hvitløk, spesielt de små med spor av rosa.
    Klem

    SvarSlett
  3. Her bare snør det, og det har det gjort i et døgn. Har akkurat vært ute på min aller første brøytetur! Første gang jeg kjører traktoren alene også, så godt fornøyd :) har vel kommet en 10-15 cm så langt her :)

    Deilig med spiring :) men vil ikke la vårfølelsen gripe meg enda, her er det enda mange måneder igjen med snø..

    SvarSlett
  4. Hei og godt nyttår.
    Her kom det litt snø i går og noe i natt. Ønsker noe mer for å gå på ski...Flott med vårtegn. Fine bilder. Klem fra Ingun

    SvarSlett
  5. Ja, det er plutselig blitt kaldt og jeg fyrer for harde livet:-) Rødløk er jo bare så godt i mat. Lager av og til et deilig pålegg med cottagecheese, rømme, hakket rødløk som røres sammen og krydres med paprikapulver, urtesalt og evt litt hvitløk. Deilig som pålegg og tilbehør:-) Ha en strålende fin dag!

    SvarSlett
  6. Hei på deg Reidun!
    Ja nå har vi fått julesnøen!!!
    Er også spendt på om vi får så mye som de melder!!!
    Ha en fin dag!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  7. Ååååå så skjønne bilder....tenk noe så enkelt og vakkert!
    Kos deg med symaskinen du søde;)

    Klem C.

    SvarSlett
  8. Så herlig med rødløk på et fat da gitt, du kommer nå på det. Sto nettopp og så på det tomme kjøkkenbordet mitt etter at tulipanene ble kastet i dag, men da vet jeg hva som skal fram :o) Godt at dere kom dere helskinnet i hus i dag, tenker det er rimelig surt i båt når været er som det er. Her er det akkurat et passe lag med snø og nydelig måneskinn. God natt til deg! God klem fra Nina

    SvarSlett
  9. Hei på deg! Så fint dette var da! Ja, en kan jammen bruke det meste til å dekorere med, bare man vet hva man driver med og - det gjør jo du, så absolutt :) Nydelig!!! Fryser litt her også ja, men gleder meg til våren! :)
    Klem fra Anne <3

    SvarSlett
  10. Er fint å pynte med frukt og grønnsaker, rødløk er særs flott synes jeg også:) Og fotogen er den også, flotte bilder her:)
    Vi har ikke all verdens snø og vi har ikke all verdens kulde heller (i alle fall ikke på gradstokken - du som bor ved kysten vet jo at reell temperatur og følt temperatur ikke alltid stemmer overens;) Men vi har nok snø til å få vinterfølelsen og det fine lyset - har vært veldig etterlengtet det lyset! Får håpe du har fått litt varme i deg og at den meteren med snø ikke ble en meter men akkurat nok!

    Nattaklem til deg
    Hanne:)

    SvarSlett
  11. Herlig med alt som spirer, særlig når det er sååå mye snø ute:)
    Jeg fikk kjøpt meg perleblomstløk i går, da starter nedtellingen mot år for meg ♥

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  12. Hihi,det er ikke mer enn ti miutt siden jeg var på butikken og kjøpte b.l.a rødløk - det er bare noe jeg må ha i huset og jeg elsker smaken.Fantastisk flott farge også,og nå ser jeg at den gjør seg sannelig på bilder også !:))
    Her er det også kaldt,så best å ikke sitte for lenge her,men svinge seg rundt !
    Synes det er fantastisk deilig med vinter jeg,men føler jeg er en av de få???
    En hver tid har sin sjarm!
    Og så er det jo ikke så dumt at det er fredag og helg heller da!!!
    Kos deg med symaskinen!
    Toveklem.)

    SvarSlett
  13. Vackra bilder!
    Önskar dej en fin helg
    Kramar Kathrine

    SvarSlett