søndag 21. september 2014

Fjelltur på Hovden

Hei på dere!!
 
 
Nå er jeg nettopp kommet hjem fra en
fantastisk fin tur til
Hovden:)
 
Det er en tur på nesten 4 timer
med bil.
Så koselig å bli innvitert på hyttetur
av gode venner:)
 
 
 
 
 
Jeg har alltid vært redd for å kjøre skiheis.
Men for at vi ikke skulle være helt
utslitt før vi skulle starte
på fjellturen, fant vi ut at det var
lurt å ta heis opp.
Det er det gøyeste jeg har vært med på!!
Tror jeg fikk et skikkelig kikk der vi satt oppe i
høyden med en utrolig utsikt:)
 
 
 
 
 
Dagen startet med tett tåke.
Den lettet heldigvis men det var dessverre
overskyet hele tiden.
 
 
 
 
 
Men det var helt stille til å begynne med.
Utrolig deilig å vandre på 1200 meters
høyde!!
 
 
 
 
 
Jeg fant fort ut at vi har faktisk flottere
høstfarger her nede ved kysten.
Det er fordi det for det meste er bare bjørketrær
mens vi har mye eik, lønn og osp som
har de flotteste farger.
Disse tustene langs bakken var de eneste som
hadde flotte høstfarger:)
 
 
 
 
 
Vi måtte jo ha en gulrot på turen!!:)
Tror ikke det er så mange som kan si at
de har sittet langt opp på vidda
med blå og hvitrutete duk, stettglass, ferske rundstykker,
2 flasker hvitvin og spist varm kjøttsuppe!!:)
Akkurat da begynte det å blåse opp så
det var litt av et syn da vi skulle få suppa i oss!:)
 
 
 
 
 
Tror ikke jeg har fått brukt så mange muskler på
en gang før.
4 timer med vandring + mye latter!!:)
Deilig!!
 
Da vil jeg få ønske dere alle ei kjempefin
ny uke!!
 
God klem fra Reidunn
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Deilig forfriskende å være på fjellet. Selv om det selvsagt er enda finere i sol.
    Ser det begynner å bli masse flotte farger oppe i høyden nå.
    Flott blogg du har. Melder meg som følger.
    Vennlig hilsen Marit

    SvarSlett
  2. Så herlig da Reidunn! Jeg tror det var lurt å ta heisen opp, godt å ha krefter igjen som du sier :o) Vi spiste kransekake på toppen av Galdhøpiggen, ikke så verst det heller :o) Nå har høsten satt inn for fullt her, lenge siden det har regnet her, men jeg kan ikke si jeg har savnet det, så regndråpene ble ikke ønsket velkommen i dag nei :o) Herlig kveld til deg! Klem fra Nina

    SvarSlett