tirsdag 21. mai 2013

Et lite drivhus

Heisann!!


I dag har vi hatt et fantastisk fint vær!!:)
Kombinasjonen vann, varme og gjødsel resulterer i
enorm spiring!!
Har sloss med høyt gress og blomstrende 
løvetann i dag:)





Vi har et lite drivhus som er kjøpt på Plantasjen 
for noen år siden.
Den eldste dattera vår er så glad i å dyrke
tomater og agurker:)





Da sår hun dem i leiligheten og kommer
ut til oss når de er klar for å 
være i drivhuset:)
De sorte ledningene dere ser er fra
et selvvanningsanlegg.
Vi har ei tønne med vann på utsida og der 
er det også en "timer" hvor du kan stille inn
når det skal vannes!
Genialt?





Et lite vindu har blitt en liten dekor sammen med 
litt lavendel:)





Denne stolen fant jeg i et gammelt uthus.
Den kan ikke sittes på men den
er så fin å ha til pynt i 
drivhuset:)





Sammen med dronning Ingrid kan det 
ikke bli mer perfekt!:)


Da vil jeg takke for alle de flotte kommentarene 
dere legger igjen hos meg!!:)
Velkommen til nye følgere!

Klem fra Reidunn

9 kommentarer:

  1. Så flotte bilder! Elsker den gamle krakken, herlig patina :)

    Ønsker deg en fortsatt super uke, forhåpentlig fylt med sol og varme!

    Klem Hildegunn

    SvarSlett
  2. Det er så koselig å titte innom deg og se på disse vakre bildene :o) Agurk er kjempemorsomt å se på når den vokser opp og så lenge den får nok vann blir det flotte og smakfulle agurker :o) Det vanningsanlegget ditt er jo genialt :o) Ha en herlig dag i morgen også! Klem fra Nina

    SvarSlett
  3. HEI PÅ DEG SØTE REIDUNN:)
    HERLIGT Å DYRKELITT SJØL
    KOSELIGE BILDER
    Å DEN KRAKKEN VAR SÅÅÅ SKJØNN
    NYT DAGEN
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  4. Herlige bilder :) gøy å følge med på det en planter selv!
    Fin kveld til deg :)

    Klem Kristin

    SvarSlett
  5. Dette var flott Reidun :)) Vanning anlegget var jo genialt synes jeg ;)Smart
    Kjekt med datteren som kommer dit med sine agurker og tomat plantene sine ♥
    Dronning Ingrid er nydelig,har fått tak i en jeg også + at jeg har noen mårbaca pelliser som snaaaart kommer med blomster :))

    Fin kveld til deg

    Bente

    SvarSlett
  6. Så utrulig koselig å dyrke sjølv,pappa har dyrka salater,skurker og druer og så kjekkt å få heimedyrka varer istedenfor å kjøpe:)
    Så her er det planta jordbærplante i dag i verdens dyreste jord,aldri meir sende mannen opp for å handle ein sekk blomsterjord meir,Hihi den blei litt for eksklusiv :)

    Fine bilder hos deg:)
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  7. Hahaha skurker Hihi meinte agurker det mulig:)))

    SvarSlett
  8. Flotte bilder her og under, og lurt med
    vanningsanlegget :) Her hos meg har jeg
    ikke kommet så godt i gang med blomster
    og slikt ennå - sommeren kom så fort
    rundt hjørnet at jeg ennå ikke har fått
    summet meg ;) Dronning Ingrid er nydelig
    tor jeg må få ta i en slik i år ღ Fine
    bilder, kos deg masse videre og ha en fin
    uke. Klem fra Mette

    SvarSlett
  9. Nydelige bilder og så lurt med det vanningssystemet.
    Ønsker deg en finfin dag.

    Klem

    SvarSlett