mandag 15. juli 2013

Vandring på Ågerøya

Hei på dere!!

I går hadde vi oss en aldri så liten spasertur
på Ågerøya:)
Det er ikke så ofte jeg har med meg kamera
men denne gangen tok jeg
noen bilder!!





På sørøst- siden av øya ligger ei gammel uthavn
som vi kaller for " Stranda".
Her er det for det meste sommergjester
som eier de gamle sjarmerende
hvite husene:)





Øya har mange gruslagte stier men noen av
veiene går rett inntil husene og de
er steinsatte.
Her ser dere hvor nærme noen av husene ligger.
Denne gamle lykta har hengt på dette huset
så lenge jeg husker:)





På en aldri så liten jordflekk mellom båthus og brygger
vokser det noen vakre roser :)





Her ser dere en av stiene som man kan gå på.
Dette er en vei som jentene mine
brukte mye på vei til 
rutebåten:)





Veggen dere ser til høyre er fra det som en 
gang var en av butikkene som var
her på øya.
Nydelig utsikt!!





Nå er vi ca midt inne på øya.
Delen til høyre på dette huset er fra
1800 tallet:)
Vi bodde ikke så langt unna her før:)





Dette er den fine delen av en låve som holder på
å falle sammen.
Det er så trist å se når huser og låver
forfaller.
De er en del av kulturen som er viktig
å ta vare på:)





Vi skal være glad for at det er en del av de 
mere velstående som kjøper noen av
de gamle husene.
De får de gamle husene til å 
skinne igjen.
Dette er bare en liten detalj fra et slikt sted.





Nydelige roser plantes også!!

Da ønsker jeg alle en fortsatt fin sommer!!
Håper der har fått smake litt
av den fine sommeren
vi har hatt:)
Tusen takk for alle hyggelige kommentarer
og velkommen til alle nye følgere:)

Er dere i nærheten i båt må dere ta en tur innom
butikken min og hilse på!!

God sommerklem fra
Reidunn




12 kommentarer:

  1. Så flotte og sommerlige bilder du har tatt fra dette vakre stedet. Fine detaljer fra husene og området rundt. Flott bilde av livbøyen, og videre utover havet. Du er flink med kameraet. :)

    SvarSlett
  2. Hei Reidun
    For noen flott innlegg du har hatt,jeg har tittet og kooost meg over de flotte og idylliske bildene dine ♥ Fikk lyst å flytte til Sørlandet tvert ;))
    Bor du virkelig så flott til? Heldige deg :))
    Nydelig hus har du også :)

    Takk for inspirasjon ♥

    Klem fra meg ♥

    SvarSlett
  3. For ein vakker stad på jord!!!!!

    klem og god mandagskveld!

    SvarSlett
  4. Ei verkeleg perle- tenk at det finst slike stadar! Eg drøymer meg heilt vekk her eg sitt. Takk for turen rundt på øya- dette vil eg gjerne sjå meir av :-)
    Ønsker deg ein fortsatt fin kveld og ei fin ny sommarveke!
    Klem

    SvarSlett
  5. Skulle gjerne vore ein av dei som pussa opp eit gamalt hus og løe der- men vi er nok ikkje blant dei pengesterke... Eg får fortsette å drøyme... ;-)

    SvarSlett
  6. Så flotte bilder Reidunn:)
    Ny herlig uke til deg.

    Klem Annelise

    SvarSlett
  7. Flotte bilder,der såg det kjempe koslig ut:))
    Ha ein fortsatt fin sommer Reidunn:o))
    Klemmer i fleng fra Siv Mette

    SvarSlett
  8. Så koselig å få være med på en liten tur gjennom kameralinsen din. Dette er virkelig en perle på jord :o) Så godt at noen kan ta vare på og pusse opp husene. Jeg er enig med deg, det er så trist å se vakre hus og gårder som står og forfaller, litt av historien vår forsvinner. Ha en strålende kveld, her kjører vi varmepumpe for å holde varmen :o) Klem fra Nina

    SvarSlett
  9. Alltid så kjekkt å titte inn på innlegga dine og kikke for dere bur på ein så nydelig plass:)
    Godt når hus blir tatt vare på igjen for det er trist når flotte hus forfaller...
    Nydeligeste plassen deres:)

    Nyt dagen!
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  10. Stort mer idyllisk blir vel ikke sommer-Norge.
    Nydelige bilder,hører omtrent måseskrikene helt hit ;)
    Så koslig å få "være med deg på tur" ,nydelige detaljer du viser oss og helt sikkert ting som jeg også hadde lagt merke til på stiene der:)
    Merkelig nok er det noe vakkert i forfalle hus også,vakkert på en trist måte....godt at flere av husene der blir pusset opp gjen!!!Norge har allerede mistet altfor mange perler,små og store.
    Herlig å se desse bildene og nesten være tilbake i tid :)
    Nyt de deilige dagene!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  11. Så herlige og sommarlige bilder! :-) Du er flink med naturbilder. Er nesten uvirkelig å sjå at det er sommar andre stader i landet slik veret er på Sunnmøre. Skulle gjerne besøkt butikken din om eg var i området! Klem

    SvarSlett
  12. Så vakkert!!! Jeg bare elsker å vandre i slike idylliske miljøer.


    Klem Line

    SvarSlett