mandag 1. juli 2013

Jordbær- og rabarbrasyltetøy

Heisann!!



Her om dagen fant jeg ut at jeg ville prøve
å lage syltetøy av rabarbra og
jordbær:)





Jordbærsesongen er i full gang nå og 
tilogmed markjordbærene 
frister med sine
søte bær:)





Når jeg lager syltetøy bruker jeg Jam sitt
syltepulver.
Der står det så greit forklart hva man skal
gjøre:)





For at det ikke skulle bli for surt,
tok jeg bare en halv kilo med
rabarbra og 1,5 kg
jordbær.





Det ble helt perfekt!!
Mmmm:)





Et glass med hjemmelaget syltetøy er 
kjempefint å gi bort som en 
liten vertinnegave!





Her har jeg bare tatt litt gråpapir over lokket.
Knyttet litt hyssing rundt og skrevet
hva det er på toppen:)





Nå er det ei nydelig tid hvor vi kan begynne så 
smått å høste av markens grøde:)
Jordbær, bringebær, blåbær........
Er det ikke herlig?

Da vil jeg ønske dere en superfin dag!!
Takk for alle de fine kommentarene dere
legger igjen hos meg:)

Klem fra Reidunn


9 kommentarer:

  1. Hei Reidunn :)

    Dette så bare nydelig ut...oser av sommer og barndomsminner for meg :) Takk for hilsen og riktig god sommer til deg også :)

    Klem, Hanne

    SvarSlett
  2. Nam nam :) det er så godt, og en veldig koselig vertinne gave ja ! Flott med det gråpapiret på lokket.


    Ønsker deg en fin uke Reidun

    Klem Monica

    SvarSlett
  3. Oii,så flink du er Reidunn!
    Herlige bilder,hadde ikkje takket nei til et sånn glass;))
    Fine dag til deg og:o)
    Klemklem

    SvarSlett
  4. Vilken härlig somrig kombination.
    Och du skrev så fint på burkarna.
    Det blev verkligen fina gåborts presenter.
    Ha en skön kväll.
    Kram Gerda

    SvarSlett
  5. Så flotte bilder. Fikk lyst på slikt syltetøy jeg også, men har inger rabarbra ennå. Får nok tigge til meg lite;-))

    SvarSlett
  6. Å NAMME NAMM<3
    DETTE SÅG VELDIG GODT UT
    FLINKE DEG REIDUNN
    Å DÅNE SÅ FLOTTE BILDER
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  7. DET så deilig ut!
    Og du, så nydelig håndskrift du har!!!

    Klem fra
    Mrs. Monday

    SvarSlett
  8. Ja er det ikkje herlig med det ein kan plukke ute pg lage mat av,så herlig denne tida:)det såg bare så godt ut og så fint du gjorde det med glassa og,så nydelig håndskrift;)
    Ein kjempefine dag til deg Reidunn:)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  9. Mmm det så skikkelig fristende ut og
    for en skjønn håndskrift du har. :)
    Herlige sommerbilder.
    Klem Mette.

    SvarSlett