fredag 25. oktober 2013

Lyslykt med eikenøtter

Heisann!!


Da har vi vært gjennom ei uke med skikkelig 
høstvær!!
Nå skal vi stille klokka TILBAKE
til søndag og da skal det
merkes at det blir
mørkere kvelder:)





Da er det ekstra koselig med lyslykter:)
Her har jeg laget ei lyslykt med 
eikenøtter!






Jeg plukket ei hel bøtte med eikenøtter
her en dag.
De er utrolig dekorative spesielt hvis en tar
med de søte hattene!





Jeg brukte et syltetøy glass fra Søstrene Grene.
Satte et mindre glass oppi der igjen.
Deretter fylte jeg eikenøtter mellom 
disse to glassene:)
Ekstra fint hvis du har noen hatter også!





Til slutt knyttet jeg et tykt hamptau rundt
og hang på ei stjerne til pynt:)





Nå skjer det mye i huset vi pusser opp!!
Mannen er ferdig med verandaen og den ble 
utrolig fin!!
( skal ta bilder av den)
Han holder på med badet og nå har vi funnet 
hvilket kjøkken vi skal ha også:)
I helga blir det å rive ut ikke mindre enn to kjøkken!!
Det ene er i leiligheten i 1 etg.
Vi skal bruke deler av den gamle kjøkkeninnredningen oppe i 2 etg
til å lage et fint kjøkken nede:)
Dette skal jeg male i en fin farge!!

Så jeg har en god del å henge fingrene i om dagene.
Om kveldene prøver jeg å lage ting som 
skal leveres til den interiør-
butikken som jeg har 
en fin avtale med:)

Da ønsker jeg dere ei flott helg!!

God klem fra Reidunn



16 kommentarer:

  1. Kjempekoseleg! Eg har sansen for å pynte med naturmateriale!
    God helg til deg Reidunn!
    Klem

    SvarSlett
  2. Hei:)
    Nå er det lenge siden jeg har blogget:)
    - leste at du hadde sett meg på Hansen og co sin åpningsfest, du skulle kommet å sakt hei:::)
    Tenk nå er det skikkelig høst ute ja, rart hvor fort tiden går.
    Ha en fin helg:)

    SvarSlett
  3. Hei:)
    Så fin lykt, og takk for fint tips:) Lenge siden jeg har vært her nå, og må ta en runde å se hva du har drevet på med:)

    Fin fredag og god helg til deg:)
    Annelise

    SvarSlett
  4. Hei :) Dette var da ordentlig koselig og vakkert!

    Klem, Anne <3

    SvarSlett
  5. Kjempekoselig!! Vi har faktisk et gammelt hasselnøtt-tre i hagen, så må vel ut å plukke litt jeg også:) Det er alltid fint med naturmaterialer! Ønsker deg en herlig helg!:)) Klem

    SvarSlett
  6. Så enkelt og vakkert..... God ide til høstbordet! Nå har jeg nettopp vært innom og stemt på deg og ditt flotte bord hos Boligpluss :o) Lykke til Reidunn! Herlig kveld til deg! Klem fra Nina

    SvarSlett
  7. Elsker sånne naturmatrialer
    har samla nøtter jeg også
    herlig lyktspennende bed dette dere holder på med
    gleder meg til å se
    nyt kvelden
    skjønne Reidunn
    klem Eli:)

    SvarSlett
  8. Hei Reidunn ! Tusen takk for hyggelige kommentarer fra deg! Høres ut til at du har nok å henge fingrene i akkurat nå. Lykke til med både oppussing og vareleveranser. Lykta di ble riktig så koselig. Sikkert fint med lyset som skinner gjennom nøttesamlingen.

    SvarSlett
  9. Hei Reidunn ! Tusen takk for hyggelige kommentarer fra deg! Høres ut til at du har nok å henge fingrene i akkurat nå. Lykke til med både oppussing og vareleveranser. Lykta di ble riktig så koselig. Sikkert fint med lyset som skinner gjennom nøttesamlingen.

    SvarSlett
  10. Kjempestilig med eikenøtter i glasset til t-lysene.
    Du er bare sååå kreativ.

    Klem Inger

    SvarSlett
  11. Dette var virkelig dekorativt Reidunn :))
    Dere har virkelig masse å henge fingrene i,gleder meg å se :)
    Kjekt å høre om den fine avtalen med butikken,du lager jo så masse flott ting ♥

    God helg til deg ♥

    Klem Bente

    SvarSlett
  12. Så koselig og dekorativt. ha en fin helg, Reidunn. Kle klem fra Ann Elin ;)

    SvarSlett
  13. Så moro det er å plukke nøtter- mye morsommere enn bær :)

    Du klarer å få det så dekorativt og fint også da.

    Her er det storvask av soverommet i dag, dyner, vegger, alt . Har nemlig kjøpt ny overmadrass og da må alt vaskes :)

    God helg

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  14. Du får det så fint til og så flott å dekorere med nøtter,kjempefint:)
    Dere har masse å henge fingrene i men så flott som det blir❤️
    Nyt kvelden!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  15. En kjempegod idè og den var helt nydelig!
    Takk for tips og god helg til den!
    Nyt kvelden!
    klem Vibeke

    SvarSlett
  16. tusen takk for de koselige kommentarene du legger igjen hos meg :)
    Så flott lykta de ble. Dette har jeg aldri tenkt på :) Men dette gir en høstlig og fin stemning fram mot jul. Og mot jul kan man jo bare bytte ut båndet med noe rødt så vips er man inne i jula med en gang.
    Ønsker deg en fortsatt fin helg.

    SvarSlett