tirsdag 4. juni 2013

Oppussing av vaskerom

Hei på dere!!


Jeg har lenge gått og tenkt på at jeg måtte gjøre
et aldri så lite grep på vaskerommet!
Det var blitt et sted jeg bare satte i
fra meg ting og tang:)





De dagene jeg skulle vaske tøy ble nesten et 
mareritt!
Benken var full av alt fra hammer til sokker
uten partner:)





Det første jeg måtte begynne med var taket:)
Her var det sprekker langs hvert takbord.
Her gikk det 2 sprøyter med fuge-
masse!!





Men så ble det jo fint da:) Her har jeg ikke malt over enda!
Et aldri så lite tips når du skal jevne ut fugemassen
er å bruke en liten svamp.
Fukt den i vann og dra den over fugemassen.
Ha ei bøtte med vann klar så skyller du den etterhvert
som den blir full av fugemasse!:)
Et råd jeg fikk av en maler:)





Skapdørene har jeg aldri vært så glad i :)
Rommet har alltid virket mye mindre
og rotete.





Her ser dere at skapene er malt hvite.
For å slippe å se på skittentøyskurvene,
sydde jeg et forheng av et linstoff. Det er festet
på en gardinwire som er festet under
benkeplata:)





Jeg ble utrolig fornøyd med resultatet!!:)
Fikk malt en gammel melkekrakk hvit og den
brukes til å stå på for å rekke ting i 
høyden:)





På innsida av ei dør fant jeg ut at jeg kunne lage ei tavle:)
Her kan jeg skrive ned noen hagetips og 
annet som er greit å huske på:)





Nå er det så koselig å være på vaskerommet!!:)
Har en liten plan til her men det blir når 
mannen har tid til litt snekring!:)





Med dette bildet vil jeg ønske dere en fortsatt fin tirsdagskveld!!
Tusen takk for de fine kommentarene deres!
PS!
Angående krypende vesener.
Naboen satt på kjøkkenet og spiste mat.
Plutselig kjente han noe som krøp på beinet hans!!
Gjett om han skvatt!!
Det viste seg å være ei sleve som katten hadde
tatt med inn :)

Klem Reidunn





14 kommentarer:

  1. HEI SØTESTE REIDUNN:)
    Å FIKK ARBEIDSLYT AV DETTE VASKEROMMET DITT!
    Å DÅNE KLASK I GULVET STAKKAR NABO
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  2. Så fint det blei Reidunn. Og tenk at du har fått gjort alt dette mens vi har hatt så flott vær. Kanskje jeg og må gjøre en innsats på vaskerommet.
    Hvem hadde sleve med inn? Blei nyskjerrig.
    Ha en flott kveld.

    SvarSlett
  3. Herlighet for et nydelig vaskerom. Ikke noe problem å ta klesvasken her. Mitt vaskerom blir et bøttekott i forhold.

    Ha ei flott uke

    Klem

    SvarSlett
  4. Det ble et skikkelig fint vaskerom.Ønsker meg virkelig noe slikt;-)) Du er så kreativ og flink;-))

    SvarSlett
  5. Så koselig Reidunn! Så fint med pynten på gulvet og kurven på benken og kjempesmart med tavlemaling på innsiden av skapdøren. Jeg blir igjen imponert over hva du finner på :o) Du er så flink! Ha en herlig kveld! Klem fra Nina

    SvarSlett
  6. Åååå hjelpe meg så aldeles nydelig vaskerom,eg likte alt eg fra tavlemaling til blomster ja alt,et herlig vaskerom som minner om sol og sommer:)
    Dette må du være utrulig fornøyd med og det er du nok og:)

    Fine dag til deg Reidunn:)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  7. Wow!! Så flott!! Vårt ser helt bombet ut...
    Burde kanskje gjøre noe med det når jeg ser hvor flott deres ble...
    Tusen takk for alle koselige spor du legger igjen inne hos meg. Det setter jeg STOR pris på:)
    Fineste dagen til deg Reidunn!

    Annelise.

    SvarSlett
  8. Superflott! Om eg får bygge draumehuset ein gang skal det ha eit vaskerom som ser slik ut ;-)

    SvarSlett
  9. Nok et lekkert rom hos deg :)
    Mitt vaskerom er ikke nevneverdig….
    Herlig med hvitt :)
    God klem !

    SvarSlett
  10. Å for ett lekkert rom, vaskerom til og med :)
    Ikke noe problem med klæsvask med det slik flott rom nei :)
    Likte bloggen din, følger deg videre!
    Ha en flott kveld!
    Klem

    SvarSlett
  11. For et utrolig lekkert vaskerom! Du er heldig som har såpass stor plass!! Her får man jo virkelig lyst til å vaske tøy:) He, he. Nydelig farge på veggen!
    Håper du har hatt en flott dag:)) Klem

    SvarSlett
  12. Nyyydelig...og takk for inspirasjonen :)

    SvarSlett
  13. Wow, så kjempeflott!! Drømmer om å få gjort noe med vaskerommet jeg også, men det er vel av de siste rommene vi tar her i huset tenker jeg :/

    Ditt var virkelig til inspirasjon :) legger meg til som følger hos deg jeg :)

    SvarSlett
  14. Så fin det ble på vaskerommet ditt.
    Mange gode tips å ta med meg når jeg setter igang med vårt vaskerom.
    Vårt er også slik: et rom jeg helst ikke vil tilbringe tid lenge.
    Ha en fortsatt fin sommer.

    SvarSlett