onsdag 12. juni 2013

Plansje DIY

Hei på dere!!



Jeg var en liten tur innom IKEA i går:)
De har 50 årsjubileum i år og denne uka hadde 
de litt ekstra tilbud!:)
Men det ble ikke den store handelen på 
meg men jeg fant noen søte
blomsterkort:)





Jeg har lenge hatt så lyst på disse fine plansjene
av forskjellige blomster.
Husker så godt vi hadde de på skolen da jeg 
var liten:)





Ideen til å lage min egen flora plansje kom med
en gang jeg så disse fine kortene!!:)





Jeg fant noe papp som jeg kunne lime bildene på.
Så limte jeg dobbelsidig tape langs alle
kantene på 9 kort.





Så sorterte jeg de etter litt farger.
Deretter limte jeg de tett sammen.
Det var bare 5 forskjellige kort i hver pakke og 
derfor brukte jeg 2 pakker.





Så laget jeg 1 hull i hver ende oppe på plansjen.
Som oppheng brukte jeg litt tykt hamptau
for å få litt gammel look:)





Så nå har jeg også fått meg en flora plansje!!:)
Jeg ble faktisk veldig fornøyd med den!
Passet perfekt på kjøkkenet!





Da vil jeg takke  alle dere som legger igjen så 
hyggelige kommentarer.
Ønsker nye følgere ekstra velkommen til
å følge meg videre!!:)

Ha en super onsdag!!
Klem Reidunn

8 kommentarer:

  1. Så lurt ! Den ble jo knallfin :)
    Elsker sånne gamle plansjer men vanskelig å få tak i , takk for tips !
    Ønsker deg en fin kveld .
    Ingrid .

    SvarSlett
  2. Kjempelurt ug helt nydelig.
    Ha en fiiin kveld

    Klem

    SvarSlett
  3. Hei på deg!!
    Så fine kort!! Utrolig stilig å lime de sammen til en plansje! Veldig god idè! Kjempefine bilder!! Du er så kreativ!!!
    Her pøser regnet ned, håer det er bedre hos deg!
    Klem Siri

    SvarSlett
  4. Det var jo kjempesmart å lage en blomsterplansje av disse kortene, ble ordentlig lekkert. Fint og sommerlig.

    SvarSlett
  5. Kjempelurt og den ble knallfin :-) Må ta meg en tur på Ikea snart ser jeg :-)

    Ønsker deg en fortsatt fin uke!

    Klem Vibeke

    SvarSlett
  6. God morgen Reidunn:)
    Ikea har det dei og så utrulig fint det blei når du fekk det limt sammen på den måten,veldig fint og slike plansjer er jo veldig koselige da:)
    Her høljer regnet ned,håper været er bedre hos deg;)

    Nyt dagen!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  7. Men wow så fint! Det var den finaste
    skolplansch jag sett, vilket toppenidé
    och sätta ihop korten. Jag får ta en tur
    till Ikea, det ligger på väg till mitt jobb.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  8. Åååå så stilig det ble!
    Dette må jeg se etter neste gang jeg er på Ikea ;)
    Ha en fin kveld!
    Klem Mirjam

    SvarSlett