lørdag 20. april 2013

Blåveisen er kommet!

Hei på dere!!


I dag har vi hatt en fantastisk dag!!
Deilig sol og lite vind:)
Fikk nådd målet mitt og ble ferdig å male hele fronten 
på huset!
Nå er mor riktig fornøyd med seg selv!!:)





Her ser dere sjøen ligger nesten speilblank!
Fantastisk!!:)





Etter all malingen fant jeg ut at jeg måtte ta meg en
aldri så liten runde på øya for å se om jeg 
kunne finne noen vårtegn.
Hjertet mitt banket litt ekstra 
da jeg fant blåveis!!





Det er jo bare den aller fineste vårblomsten!!
Enig?






Hestehoven ville også vise seg fram. Gjemt nedi
tørt gress titter den så fint opp
og lyser som ei sol!:)





Ja jeg vet de er fredet!:)
Men hvert år plukker jeg to stk. for å nyte
de litt inne også:)





Er de ikke flotte?

Med dette fine bildet vil jeg ønske dere en fantastisk
fin lørdagskveld!!:)

Gode klemmer fra 

Reidunn:)





4 kommentarer:

  1. Hei Reidunn:)
    Tenk at blomster kan gi oss så masse glede,det p finne små spottende blomster nede i bakken,så herligt og fine som dei er og:))
    Så godt å få malt masse og få unnagjort litt slikt og!
    Nydelige bilder !
    God lørdagskveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Å, så nydelig. Jeg elsker disse vårblomstene. Her er det fremdeles snøflekker, og det til og med snødde i går og i dag.

    Ha en fin kveld

    Klem

    SvarSlett
  3. Hei Reidun :)
    Så fantastiske nydelige bilder,
    både av skjønne blåveis og
    hestehov ღ - favorittbildet er
    det første - ser nesten ut som
    om sjøen kommer inn og mot meg ღ
    - helt nydelig... Ønsker deg en
    fortsatt fin helg, klem fra Mette

    SvarSlett
  4. Blåveisen har aldri vært fredet, men den sprer seg sakte og bør derfor få stå i fred. Den sprer seg ikke via røttene; bare via nøttene; som spres av maur. Derfor kommer den ikke igjen der hvor den har vært plukket vekk.

    SvarSlett